Patronat medialny



Miło mi poinformować, że moja wyprawa została objęta patronatem medialnym przez portal Link to Polnad www.linktopoland.com

wtorek, 9 grudnia 2014

Central Park - zwiedzamy Nowy York

Central Park w Nowym Yorku
Central Park, to nie jest tylko park z drzewami, alejkami i trawnikami, jak często widywałam na różnych migawkach o tym parku, ale jest w nim dużo różnych innych budowli. W jesiennej szacie Central Park pięknie wygląda. Mogę sobie tylko wyobrazić, jak piękny jest latem!

Zamek w Central Parku
Jest tam Zamek Belwederski, Metropolitan Museum Art., teatr, stary fort, stawy i jeziorka, różne budowle ogrodowe, domki, murki, pomniki. Są oczywiście drzewa parkowe i skaczące po nich wiewiórki, alejki, mostki drewniane i murowane, a z każdego miejsca przepiękne widoki na miasto. Nie widziałam jeszcze całego parku, który jest ogromy.

Central Park NY
Weszłam od strony 81 Rd, bo przy tej ulicy na stacji metra sprzedają bilety okresowe na metro i autobusy, tak zwane „city pas” i taki bilet na 7 dni za 30 $ sobie kupiłam. Wyszłam z parku przy 72 Rd, bo się już ściemniało. Jest tak dużo ciekawych miejsc w Central Parku, że bardzo wolno przemieszczam się po nim, chcąc wszystko dokładnie zobaczyć i nasycić się widokami.

Budowle w Central Parku
Kilka osób prosiło o zrobienie im zdjęcia, więc mam też kilka zdjęć z sobą, bo przy okazji również prosiłam o to samo. Większość osób robi zdjęcia komórką i ja nigdy nie jestem pewna, czy zrobiłam im to zdjęcie, czy nie, bo nic nie pstryka i nie pokazuje wykonanej fotki.

Nowy York. W Central Parku jesienią.
Potem okazuje się, że wykonałam serię zdjęć ! zupełnie nie mam wyczucia w fotografowaniu aparatem komórkowym. Pogoda była ładna i dużo ludzi spacerowało po Central Parku, nie licząc tych biegających, wyprowadzających psy na spacer i jeżdżących na deskorolkach.

Po Central Parku jeżdżą dorożki
W Central Parku są też kawiarnie, informacja turystyczna, sklepik (jakże by inaczej?) z pamiątkami z Central Parku i toalety darmowe w zabytkowym, starym budynku. Pod wieczór pod Central Parkiem zjawia się policja. Zapytałam policjanta, czy na 103 Rd to w prawo mam iść, czy w lewo? Bo mi się kierunki pomyliły po wyjściu na zewnątrz.

Jak również pojazdy pedałowe
Central Park mam tak blisko hotelu, że jeszcze nie raz do niego pójdę i obejrzę dokładniej. Pierwsze, co zaraz po wejściu do Central Parku zobaczyłam, to był ogromny pomnik i z daleka zobaczyłam wielki napis na postumencie POLAND. Podchodzę i co widzę?

Władysław Jagiełło w Central Parku, NY
Władysław Jagiełło! Skąd w Nowym Yorku Jagiełło? Kościuszko, to rozumiem, walczył o tą ziemię, Kopernik, rozumiem, bo odkrył tajemnicę nieba należącego do całego świata, ale Władysław Jagiełło? Takie oto niespodzianki można spotkać w Nowym Yorku. Miłe.

Fotogeniczny mostek w Central Parku, NYC
Pogoda w NYC pod psem, mimo to wiele ludzi spaceruje po Central Parku lub biega po ścieżkach. Sporą gromadkę spacerowiczów spotkałam w miejscu poświęconym Johnowi Lennonowi. Niektórzy składali kwiaty na płycie upamiętniającej piosenkę Lennona "Imagine" skomponowaną i nagraną w 1971r.

Kwiaty na płycie upamiętniającej piosenkę Johna Lennona
Siedział tam jego wielbiciel i brzdąkając na gitarze śpiewał przeboje Beatlesów. Ja również bardzo lubię tą piosenkę. To ballada wyrażająca protest. Kultowa rzecz.
Central Park, Nowy York. Też tam byłam i dotknęłam magicznego miejsca

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz