Patronat medialny



Miło mi poinformować, że moja wyprawa została objęta patronatem medialnym przez portal Link to Polnad www.linktopoland.com

czwartek, 21 listopada 2013

Ambergris Caye - San Pedro


20 listopada, w środę, z samego rana spakowałam rzeczy i poszłam na pomost sprawdzić, o której godzinie mam Water Taxi do San Pedro. Po drodze kupiłam kawę na wynos, bo moja gospodyni nie miała dzisiaj rano kawy z przyczyn mi nieznanych, bo  zupełnie nic nie zrozumiałam z jej tłumaczenia. 

Caye Caulker staje się historią
Oczywiście, to moja wina, że nie rozumiem jak ludzie po ludzku w języku mieszanym, belizejsko-angielskim do mnie mówią, ważne, że pojęłam, iż dzisiaj kawy u nas nie będzie. Przyniosłam kawę od sąsiadów i spokojnie ją sobie piłam na swojej werandzie, bo czasu jeszcze sporo miałam. Ale tak właśnie lubię. Nie spieszyć się. Walizki ustawić już na zewnątrz i spokojnie pić sobie kawę o poranku, huśtając się na ławeczce i obserwować budzący się dzień nad brzegiem błękitnego morza.

Ostatnie spojrzenie na wyspę
Pożegnałam się z gospodarzami, oddałam klucze i poturlałam się plażą, na skróty do pomostu, skąd odpływają łódki do San Pedro. Pożegnałam Caye Caulker, gotowa przywitać nową wyspę. Każda zmiana miejscowości, wyspy czy kraju, powoduje takie małe podekscytowanie, ponieważ nigdy nie wiadomo, co mnie teraz spotka.
Wita mnie nowa wyspa
Przyzwyczajam się do miejsc, ludzi, rytmu życia w danym miejscu i raptem zmiana. Znowu nie wiadomo, jak to będzie.Największy niepokój zawsze budzi oczywiście sprawa noclegu. Nie to, że może on być niedostępny, bo hoteli wszędzie jest mnóstwo, ale cena, za jaką uda się go znaleźć. Wiadomo, że ja chcę najtańszy, ale też chcę mieć czysty, niekrępujący, swobodny dostęp do łazienki, miły klimat, dobre położenie.
I oferuje swoje atrakcje
Water Taxi miała komplet pasażerów.Ticket kosztował 24 $ BZ tj. 12 $ USA. Płynęliśmy spokojnie, pogoda już od kilku dni jest śliczna. Mijaliśmy inne małe wysepki, wszystkie zamieszkałe. Po dotarciu na miejsce, bez pośpiechu, poczekałam, aż pan przywiezie wózkiem nasze bagaże, po czym zapytałam guide stojącego przed office turist o tani, czysty hotel. radził mi iść do "Layan Hotel" trzy przecznice dalej, ale okazało się, że najtańszy pokój w tym hotelu kosztuje 75 $ USA! to jakaś pomyłka!
Pedros Inn
Postanowiłam kierować się swoim rozumem, a nie słuchać podpowiedzi uprzejmych wprawdzie ludzi, ale inaczej pojmujących wartość pieniądza, niż Europejka. Zapytałam o Pedros Hotel. O tak, potwierdził pan, to jest najtańszy hotel na wyspie, ale znajduje się po przeciwnej stronie, proszę wziąć taxi.
widok z mojego podwórka na drugi budynek Pedros Inn
10 $ BZ za taxi, czyli 5 $ US nie może pójść na marne, pomyślałam sobie. Jeżeli okaże się, że też będzie drogi, albo jakiś syfiasty, to będzie kłopot. Nigdy jednak nie należy martwić się na wyrost. Hotel jest w porządku. Dostałam mały pokoik z dwoma łóżkami, ale gospodarz powiedział, że nikogo mi nie dokwateruje. 
Patio i office Pedros Inn
Jest okno, ogromny wentylator na suficie, łazienka wspólna, ale drzwi w drzwi z moimi, więc dosłownie krok do niej mam. Jest czysto. No i jest tanio, 30 $ BZ, czyli 15 $ US! Jak na Belize, to bardzo tanio.Nie ma stolika ani szafy, ale jak się chce tanio, to nie można mieć wszystkiego. Mam haczyki w ścianie i drugie łóżko, na którym mogę sobie ułożyć rzeczy. Jest dobrze! Mam za to dwa baseny! i blisko do morza. Kawa w office hotelu za darmo, ile się chce, od samego rana.

Tu mieszkam. Przy stoliku jest kontakt do ładowania sprzętu
Jak się jest na wyspie, to w którym punkcie by się człowiek nie znalazł, to zawsze ma blisko do morza. I to jest dobra strona wysp, jak również to, że się nigdy nie zabłądzi. Wystarczy iść brzegiem morza, a zawsze w końcu wyjdzie się na swój hotel! Jest Wi-Fi. Pan napisał mi od razu password do internetu, ale zaznaczył, że w pokoju nie odbiera, tylko na dole, w holu i w ogrodzie. Ale ja tam panom nie wierzę. 

plaża w San Pedro
Opaliłam laptop w pokoju i proszę bardzo! piszę! gorzej z ładowaniem laptopa i baterii do aparatu fotograficznego, bo w pokoju nie ma kontaktu. Ale wypatrzyłam, że jest w łazience i na tarasie obok stolika, jak również przy stołach w patio na dole, więc tragedii nie ma. jest gdzie podładować sprzęt.

Pan z muszlami, uprzejmie zapozował mi do zdjęcia
Natychmiast po wzięciu prysznica i przebraniu się w lekką sukienkę, bo upał straszliwy, poszłam zobaczyć to miasto, jedyne zresztą na wyspie. Nie jest już tak sielsko, jak na Caye Caulker, ponieważ jeżdżą tu samochody, a nawet ciężarówki, o zgrozo!

Takie ciężarówki!
Caye Caulker to była taka wyspa ekologiczna i żadne pojazdy benzynowe nie były do ruchu dopuszczane, tylko cichobieżne wózki golfowe na gaz i rowery. Wyspa Ambergris Caye jest o wiele większa, więc nie może się obyć bez samochodów. Ma też swoje małe lotnisko! i małe samoloty!

Lotnisko na Ambergris caye
To lotnisko jest właściwie obok hotelu Pedros Inn, ale mi to zupełnie nie przeszkadza,chociaż te małe samoloty robią więcej hałasu, niż te ogromne na naszym Okęciu. Latają dosłownie co chwilę, ale dla mnie wtopiły się już w pejzaż wyspy i prawie ich nie słyszę. Lubię rano popatrzeć przez okno, jak się wznoszą w powietrze.

Załadunek bagaży i pasażerów
Takim samolotem można polecieć z San Pedro do Belize City, Placencji, Corozal, San Ignacio, ale również do Gwatemali do Flores i do Cancun w Meksyku. Zapytam,w jakiej cenie są bilety, to może takim samolotem polecę do Corozal.

Czyszczenie ryb na pomoście
Gdy rybacy wracają z połowu i na pomoście czyszczą ryby, pierwsi przy nich są turyści i ptaki. Potem przychodzą mieszkańcy i od ręki kupują świeży towar. Ptaki niesamowicie szybko nurkują chwytając rzucane do wody przez rybaków ości z głowami ryb, ale nie zawsze im się udaje zdobyć smaczny kąsek.

rywale ptaków w chwytaniu pożywienia
Bo oto podpływają takie stwory i zgarniają ptakom pożywienie. Mają tą przewagę, że już są w wodzie, bliżej jedzenia i swoim wielkim cielskiem przykrywają zdobycz. Niemniej, ptakom udaje się uszczknąć co nieco z odpadów rybnych.

Hotel na plaży

2 komentarze:

  1. Super, i lekkości stylu tylko pozazdrościć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję! dodaje mi Pani skrzydeł, Krystyno :)

      Usuń